Poradie | Pneumatika | Sucho manévrovanie [s] | Sucho brzdenie [m] | Mokro manévrovanie [s] | Mokro brzdenie [m] | Aquaplaning rovno [Km/h] | Aquaplaning zákruta [m/s2] | Hlasitosť [dB] | Valivý odpor [asd] |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. miesto | Pirelli Cinturato C3 | 85.61 | 34.13 | 106.63 | 24.96 | 95.7 | 2.6 | 71.9 | 7.7 |
2. miesto | Continental PremiumContact 7 | 85.73 | 34.65 | 107.14 | 24.61 | 98.1 | 2.57 | 73.2 | 7.72 |
3. miesto | Vredestein Utrac | 86.57 | 34.43 | 106.28 | 25.79 | 95.2 | 2.55 | 70.9 | 7.78 |
4. miesto | Falken ZIEX ZE320 | 85.54 | 34.21 | 105.18 | 25.47 | 95.5 | 2.27 | 71.2 | 7.77 |
5. miesto | Michelin Primacy 4+ | 86.43 | 35.22 | 109.92 | 27.16 | 97.7 | 2.58 | 71.1 | 7.57 |
6. miesto | Firestone Roadhawk 2 ENLITEN | 86.22 | 35.27 | 108.05 | 27.57 | 92.1 | 2.47 | 72.6 | 7.31 |
7. miesto | Goodtrip GR 66 | 87.4 | 37.09 | 116.72 | 34 | 88.2 | 2.35 | 72.8 | 8 |
Podmienky za sucha:
Pri testovaní ovládateľnosti na suchu sa hodnotila presnosť riadenia a predvídateľnosť, nie len čas na kolo. Firestone bol predvídateľný, ale pri vyšších rýchlostiach strácal priľnavosť zadnej nápravy. Vredestein bol poskakujúci a nepresný, hoci mal dobrú priľnavosť. Falken pôsobil športovo a stabilne.
Z prvej trojice (Conti, Michelin, Pirelli) mal Conti najrýchlejšie riadenie, ale pôsobil trochu elasticky. Michelin a Pirelli boli stabilné a mali výbornú priľnavosť. Pirelli vyhral, pretože mal lepší čas na kolo.
Výber z prvej trojky, ktorú tvorili Conti, Michelin a Pirelli, bol dosť náročný. Conti mal najrýchlejšie riadenie, ale v tejto veľkosti pôsobil trochu elasticky, zatiaľ čo Michelin aj Pirelli pôsobili veľmi stabilne, vyvážene, zrelo a mali vynikajúcu priľnavosť.
Subjektívne bolo veľmi ťažké vybrať si favorita medzi Michelinom a Pirelli, ale keďže Pirelli bol na kolo rýchlejší, zvíťazil.

Pirelli Cinturato C3 potreboval len 34,13 metrov na zastavenie zo 100 km/h, zatiaľ čo Goodtrip GR 66 potreboval takmer o 3 metre viac, konkrétne 37,09 metrov.

Podmienky na mokrom povrchu:
Testovanie na mokrej vozovke odhalilo zásadné rozdiely medzi pneumatikami. Goodtrip preukázal nízku priľnavosť a neodporúča sa do mokrých podmienok. Michelin Primacy 4+ pôsobí bezpečne, no jeho vek sa prejavuje zníženou priľnavosťou. Päť najlepších pneumatík – Firestone, Continental, Pirelli, Vredestein a Falken – dosiahlo veľmi podobné výsledky, s rozdielmi pod 3 %. Firestone bol ľahko ovládateľný a stabilný, Continental mal vysokú priľnavosť, ale nevyváženú rovnováhu. Pirelli vynikal výborným riadením a dobrou rovnováhou. Vredestein mal vysokú priľnavosť, ale pomalšie reagoval, a Falken dosiahol najrýchlejší čas s vysokou priľnavosťou a dobrou odolnosťou voči hlbokej vode.

Veľmi vyrovnaný test ovládateľnosti, tak uvidíme, či brzdenie dokáže urobiť väčšie rozdiely!
Continental PremiumContact 7 predviedol svoje schopnosti na mokrej vozovke zastavením len na 24,61 metroch z 80 km/h. Goodtrip GR 66 potreboval na zastavenie o 9,4 metra viac, celkovo 34 metrov – čo predstavuje výrazný bezpečnostný rozdiel medzi najlepším a najhorším.

Continental PremiumContact 7 si udržal priľnavosť až do 98,1 km/h pred vznikom akvaplaningu, zatiaľ čo Goodtrip GR 66 stratil kontrolu už pri 88,2 km/h.

Pirelli Cinturato C3 dosiahol najvyššiu priľnavosť pri akvaplaningu v zákrute s 2,6 m/s², zatiaľ čo Falken zvládol len 2,27 m/s². Na rozdiel od iných testov na mokre, Goodtrip tu nebol najhorší.

Komfort:
Michelin Primacy 4+ viedol v hodnotení komfortu s dokonalým skóre 10/10. Goodtrip GR 66 dosiahol najnižšie skóre 7/10, pričom pri všetkých nárazoch pôsobil trochu tvrdo. Vredestein Ultrac bol najtichšou testovanou pneumatikou s 70,9 dB, zatiaľ čo Continental PremiumContact 7 bol najhlučnejší s 73,2 dB.