Načítavam

2025 Tyre Reviews Test letných pneumatík 225/50R17

Výsledky testu pneumatík
PoradiePneumatikaSucho manévrovanie [s]Sucho brzdenie [m]Mokro manévrovanie [s]Mokro brzdenie [m]Aquaplaning rovno [Km/h]Aquaplaning zákruta [m/s2]Hlasitosť [dB]Valivý odpor [asd]
1. miestoPirelli Cinturato C385.6134.13106.6324.9695.72.671.97.7
2. miestoContinental PremiumContact 785.7334.65107.1424.6198.12.5773.27.72
3. miestoVredestein Utrac86.5734.43106.2825.7995.22.5570.97.78
4. miestoFalken ZIEX ZE32085.5434.21105.1825.4795.52.2771.27.77
5. miestoMichelin Primacy 4+86.4335.22109.9227.1697.72.5871.17.57
6. miestoFirestone Roadhawk 2 ENLITEN86.2235.27108.0527.5792.12.4772.67.31
7. miestoGoodtrip GR 6687.437.09116.723488.22.3572.88

Podmienky za sucha:

Pri testovaní ovládateľnosti na suchu sa hodnotila presnosť riadenia a predvídateľnosť, nie len čas na kolo. Firestone bol predvídateľný, ale pri vyšších rýchlostiach strácal priľnavosť zadnej nápravy. Vredestein bol poskakujúci a nepresný, hoci mal dobrú priľnavosť. Falken pôsobil športovo a stabilne.

Z prvej trojice (Conti, Michelin, Pirelli) mal Conti najrýchlejšie riadenie, ale pôsobil trochu elasticky. Michelin a Pirelli boli stabilné a mali výbornú priľnavosť. Pirelli vyhral, pretože mal lepší čas na kolo.

Výber z prvej trojky, ktorú tvorili Conti, Michelin a Pirelli, bol dosť náročný. Conti mal najrýchlejšie riadenie, ale v tejto veľkosti pôsobil trochu elasticky, zatiaľ čo Michelin aj Pirelli pôsobili veľmi stabilne, vyvážene, zrelo a mali vynikajúcu priľnavosť.

Subjektívne bolo veľmi ťažké vybrať si favorita medzi Michelinom a Pirelli, ale keďže Pirelli bol na kolo rýchlejší, zvíťazil.

Dry-handling.png

Pirelli Cinturato C3 potreboval len 34,13 metrov na zastavenie zo 100 km/h, zatiaľ čo Goodtrip GR 66 potreboval takmer o 3 metre viac, konkrétne 37,09 metrov.

Dry-Braking.png

Podmienky na mokrom povrchu:

Testovanie na mokrej vozovke odhalilo zásadné rozdiely medzi pneumatikami. Goodtrip preukázal nízku priľnavosť a neodporúča sa do mokrých podmienok. Michelin Primacy 4+ pôsobí bezpečne, no jeho vek sa prejavuje zníženou priľnavosťou. Päť najlepších pneumatík – Firestone, Continental, Pirelli, Vredestein a Falken – dosiahlo veľmi podobné výsledky, s rozdielmi pod 3 %. Firestone bol ľahko ovládateľný a stabilný, Continental mal vysokú priľnavosť, ale nevyváženú rovnováhu. Pirelli vynikal výborným riadením a dobrou rovnováhou. Vredestein mal vysokú priľnavosť, ale pomalšie reagoval, a Falken dosiahol najrýchlejší čas s vysokou priľnavosťou a dobrou odolnosťou voči hlbokej vode.

wet-handling.png

Veľmi vyrovnaný test ovládateľnosti, tak uvidíme, či brzdenie dokáže urobiť väčšie rozdiely!

Continental PremiumContact 7 predviedol svoje schopnosti na mokrej vozovke zastavením len na 24,61 metroch z 80 km/h. Goodtrip GR 66 potreboval na zastavenie o 9,4 metra viac, celkovo 34 metrov – čo predstavuje výrazný bezpečnostný rozdiel medzi najlepším a najhorším.

wet-braking.png

Continental PremiumContact 7 si udržal priľnavosť až do 98,1 km/h pred vznikom akvaplaningu, zatiaľ čo Goodtrip GR 66 stratil kontrolu už pri 88,2 km/h.

straight-aqua.png

Pirelli Cinturato C3 dosiahol najvyššiu priľnavosť pri akvaplaningu v zákrute s 2,6 m/s², zatiaľ čo Falken zvládol len 2,27 m/s². Na rozdiel od iných testov na mokre, Goodtrip tu nebol najhorší.

curved-aquaplaning.png

Komfort:

Michelin Primacy 4+ viedol v hodnotení komfortu s dokonalým skóre 10/10. Goodtrip GR 66 dosiahol najnižšie skóre 7/10, pričom pri všetkých nárazoch pôsobil trochu tvrdo. Vredestein Ultrac bol najtichšou testovanou pneumatikou s 70,9 dB, zatiaľ čo Continental PremiumContact 7 bol najhlučnejší s 73,2 dB.