Načítavam

2025 Tyre Reviews Test All Terrain celoročných pneumatík 35/12,5R17

PoradiePneumatikaSucho manévrovanie [s]Sucho brzdenie [m]Mokro manévrovanie [s]Mokro brzdenie [m]Aquaplaning rovno [Km/h]Sneh manévrovanie [s]Sneh brzdenie [m]Piesok manévrovanie [s]
1. miestoFalken Wildpeak AT4W47.9241.1756.3969.4108.9101.2726.1271.8
2. miestoBFGoodrich All Terrain TA KO248.4844.4157.1768.28111.292.0220.271.73
3. miestoKumho Road Venture AT5247.7242.7555.6965.95100.298.6122.6272.61
4. miestoToyo Open Country AT 347.8342.8157.1573.47104.691.6822.0873.11
5. miestoNitto Recon Grappler AT48.1943.257.1871.72115.2----73.01

Off road:

Testovacia skupina zahŕňala BFGoodrich All Terrain KO2 (nie nový KO3, pretože v tejto veľkosti nebol dostupný), nový Falken Wildpeak AT4W, Kumho Roadventure AT52, Nitto Recon Grappler AT a Toyo Open Country AT. Testovanie prebiehalo na rallycrossovej trati s utlačenou hlinou a blatistými kalužami, prevažne na 3. prevodový stupeň a v režime pohonu zadných kolies.

2024-at-offroad.jpg

Toyo a Nitto dosiahli takmer identické časy. Nitto mal síce nepatrne lepšiu priľnavosť prednej nápravy, no mohlo to byť ovplyvnené stavom povrchu, preto sme ich hodnotili rovnako. Kumho skončil len o sekundu rýchlejšie, s dobrou priľnavosťou predných kolies, avšak pri tlaku 25 psi pôsobil príliš tvrdo. Táto tvrdosť negatívne ovplyvnila stabilitu zadnej nápravy a znížila istotu pri agresívnej jazde, najmä pri vyrovnávaní šmykov. Kumho mal taktiež väčšie problémy v blatistých úsekoch. Falken a BFG boli na hline najrýchlejšie. BFG dosiahol najlepší čas vďaka výbornej priľnavosti, najmä pri zrýchľovaní a brzdení, no jeho pevná konštrukcia sťažovala jazdu cez nerovnosti. Hoci Falken nemal takú dobrú priľnavosť prednej nápravy ako BFG, bol z celej skupiny najlepšie ovládateľný. Poskytoval najväčšiu istotu pri dynamickej jazde a pôsobil najstabilnejšie, čo z neho urobilo najlepší celkový produkt, aj keď bol o niečo pomalší.

dirt handling.png

Test na suchej vozovke:

Pre tieto pneumatiky je dôležitejšie, ako sa správajú na ceste, preto sme sa zamerali na predvídateľnosť riadenia, stabilitu, hlučnosť a pohodlie. Testovanie zahŕňalo dve rôzne konfigurácie tratí a rôzne veľké nerovnosti pre posúdenie komfortu.

2024-at-dry.jpg

Kumho pôsobil ako športová pneumatika, s ostrým riadením, ktoré sa zdalo na nákladnej pneumatike nemiestne. Zostal tichý a ponúkal dobrú, hoci nie vynikajúcu, úroveň pohodlia. BFGoodrich mal najjemnejšie riadenie zo skupiny a zostal tichý až do vyšších rýchlostí. Celkovo bolo pohodlie veľmi dobré, len pri väčších nerovnostiach pôsobil trochu tvrdo. Falken opäť zvládol všetko dobre. Hluk dezénu bol pri rýchlych jazdách minimálny a hoci sa pri zatáčaní objavil určitý hluk dezénu, patril k tým najlepším. Úroveň pohodlia bola tiež dobrá.

dry handling.png

Pri brzdení na suchu viedol Falken, nasledovaný Kumhom. Toyo a Nitto dosiahli podobné časy, zatiaľ čo BFGoodrich mal najdlhšiu brzdnú dráhu.

dry braking.png

Test na mokrej vozovke:

Pri testovaní na mokrom povrchu sa pneumatiky rozdelili do dvoch skupín. Nitto, Toyo a BFGoodrich dosiahli podobné časy, pričom všetky vykazovali výraznú nedotáčavosť a zníženú trakciu pri výjazde zo zákruty. Hoci nedotáčavosť sa dá v Raptore kompenzovať plynom, na testovacej trati to nebol realistický prístup. Falken a Kumho vytvorili druhú skupinu. Kumho mal najlepšiu priľnavosť na mokrom povrchu, ale podobne ako na hline, neponúkal pre Raptor ideálnu rovnováhu. Falken bol o niečo pomalší, ale mal najlepšiu celkovú rovnováhu, s dobrou spätnou väzbou a istotou.

wet handling.png

Test na snehu:

Testovanie na snehu sa ukázalo ako náročné. Naše zvyčajné testovacie zariadenie má zvyčajne hlboký sneh, ale pri príchode sme našli len niekoľko centimetrov. Po niekoľkých dňoch čakania sme zažili malé sneženie, ktoré sa rýchlo roztopilo a opäť zamrzlo, čím vznikli hrozné testovacie podmienky. Nitto nebol zahrnutý, pretože nemá hodnotenie pre ťažké snehové podmienky a obmedzené testovanie sťažuje zahrnutie snehu do konečných výsledkov.

2024-at-snow.jpg

Pri brzdení na snehu viedol BFGoodrich, tesne za ním Toyo, a Kumho a Falken boli o niečo pozadu. Pri ovládaní Toyo predbehol BFGoodrich, zatiaľ čo Kumho a Falken dosiahli podobné časy. Falken nám prezradil, že mierne znížili výkon na snehu pri LT (Light Truck) rozmeroch AT4W, aby zlepšili výkon v iných oblastiach.

snow braking.png
snow handling.png

Záver testu:

Na základe rozsiahleho testovania terénnych pneumatík sa ukázalo, že Falken Wildpeak AT4W ponúka najlepší celkový výkon, vynikajúci balans na ceste aj v teréne. BFGoodrich All Terrain KO2 dominoval v teréne vďaka silnej trakcii, no jeho tuhosť znižovala komfort. Kumho Road Venture AT52 prekvapil športovým riadením a dobrou priľnavosťou na mokre, ale mal problémy v teréne a s komfortom. Toyo Open Country AT III a Nitto Recon Grappler AT dosahovali podobné výsledky, pričom Nitto bol hlučnejší a Toyo tichší. V testoch na suchu viedol Falken v brzdení, zatiaľ čo BFGoodrich mal najdlhšiu brzdnú dráhu. Na mokre Falken opäť ukázal vyvážený výkon, zatiaľ čo Kumho mal najlepšiu priľnavosť, avšak horšiu ovládateľnosť. V testoch na snehu sa BFGoodrich ukázal ako najlepší pri brzdení, no Toyo bol lepší pri ovládaní. Z hľadiska hodnoty, Falken ponúkol najlepší pomer ceny a životnosti vďaka lepšej záruke.

Ak sa neviete rozhodnúť, ktoré pneumatiky sú pre Vás vhodnejšie, radi s Vami výber nových pneumatík preberieme a pokúsime sa navrhnúť najlepšiu alternatívu.
V našom e-shope nájdete širokú ponuku rôznych letných pneumatík, zimných pneumatík a celoročných pneumatík, od klasických až po ozajstné off-road pneumatiky, s ktorými si na netradičných terénoch môžete dovoliť oveľa viac ako s bežnými pneumatikami.
Radi Vám poradíme pri výbere pneumatík aj v našej kamennej predajni a pneumatiky si viete prezuť v našom pneuservise.
Navštívte nás v Košiciach na Popradskej ulici (benzínová pumpa ORLEN) alebo zavolajte na telefónne čísla:

+421 (0) 55 78 99 273, +421 (0) 905 606 842