Poradie | Pneumatika | Sucho manévrovanie [Km/h] | Sucho brzdenie [m] | Mokro manévrovanie [Km/h] | Mokro brzdenie [m] | Aquaplaning rovno [Km/h] | Aquaplaning zákruta [m/s2] | Valivý odpor [asd] |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. miesto | Goodyear F1 Asymmetric 6 | 120.9 | 34 | 73 | 44.2 | 80.3 | 14.72 | 8.97 |
2. miesto | Michelin Sport 5 | 120.5 | 33.5 | 73.3 | 43.2 | 80.5 | 14.83 | 8.94 |
3. miesto | Bridgestone Potenza Sport | 120.6 | 32.6 | 73.5 | 43.1 | 79.1 | 14.55 | 9.24 |
4. miesto | Continental PremiumContact 7 | 119.8 | 34.6 | 73.2 | 44.2 | 81.1 | 14.94 | 8.41 |
5. miesto | Hankook Ventus Evo K137 | 120.9 | 34 | 73.5 | 42.7 | 80.7 | 14.61 | 8.68 |
6. miesto | Kumho Ecsta PS71 | 118.6 | 34.1 | 73.8 | 42.8 | 81.3 | 14.73 | 9.19 |
7. miesto | Falken Ziex ZE 320 | 119.4 | 33 | 73.9 | 46.1 | 79.9 | 14.89 | 9.04 |
8. miesto | Toyo Proxes Comfort | 119 | 34 | 71.9 | 47.5 | 79.9 | 14.98 | 8.59 |
9. miesto | Dunlop Sport Maxx RT2 | 118.2 | 35.2 | 71.7 | 49.1 | 81.1 | 14.98 | 9.41 |
10. miesto | Sailun Atrezzo ZSR2 | 119.1 | 34.2 | 73.3 | 44.8 | 80.4 | 14.85 | 8.73 |
11. miesto | Linglong Sport Master | 112.7 | 34.1 | 72.8 | 42.8 | 80 | 14.68 | 9.77 |
12. miesto | Maxxis Victra Sport VS5 | 116.7 | 33.9 | 72 | 45.5 | 80.6 | 14.9 | 9.41 |
13. miesto | Vredestein Ultrac Pro | 117.4 | 35 | 71.3 | 48.8 | 80.7 | 15.42 | 9.19 |
14. miesto | Laufenn S Fit EQ+ LK01 | 117.4 | 34.9 | 71.9 | 46.4 | 79.5 | 15.2 | 8.7 |
15. miesto | Nexen N Fera Sport | 114.7 | 24 | 71.7 | 48.3 | 79.6 | 15.05 | 8.41 |
16. miesto | Pirelli P Zero PZ4 | 120.2 | 34.6 | 72.6 | 50.5 | 80.5 | 14.91 | 8.88 |
17. miesto | Giti Gitisport S2 | 117.7 | 35.4 | 70.7 | 48.3 | 81.4 | 15.19 | 9.02 |
18. miesto | Nokian Powerproof 1 | 117.1 | 34.8 | 71.8 | 47.5 | 80.5 | 14.99 | 8.93 |
19. miesto | Yokohama Advan Sport (V107) | 119.7 | 33.8 | 71.4 | 49.6 | 78.8 | 15.41 | 10.62 |
20. miesto | Firestone Firehawk Sport | 116.9 | 34.6 | 71.3 | 48.7 | 79.7 | 15.08 | 7.62 |
Zdroj: [Zdroj informácii]
V prvej časti testu bolo vybratých dvadsať pneumatík s najlepšími brzdnými dráhami na suchej a mokrej vozovke. Týchto dvadsať značiek v rozmere 225/40 R18 bolo podrobených ďalším testom v rôznych kategóriách.
Najväčší dôraz sa kládol na jazdné vlastnosti na mokrej vozovke, za ňou nasledujú testy na suchom povrchu a nakoniec je to komfort – hlučnosť a náklady na prevádzku.
Celkovým víťazom testu sa stáva letná pneumatika GoodYear Eagle F1 Asymmetric 6 . Počas testu podávala vyvážený výkon na suchu aj mokru ale presvedčila najmä dlhým kilometrovým výkonom a najnižšou hlučnosťou.
Na druhom mieste s rovnakým celkovým hodnotením je Michelin Pilot Sport 5, ktorý mierne zaostáva v kilometrovom výkone ale nie veľmi. Na treťom a štvrtom mieste sú Bridgestone Potenza Sport a Continental PremiumContact 7.
Veľmi pekné piate miesto si vybojovala tohoročná novinka Hankook Ventus evo K137, ktorá podala taktiež presvedčivý výkon na mokrom povrchu.

Do prvej desiatky sa veľmi prekvapivo dostal čínsky Sailun Atrezzo ZSR2 a druhú desiatku začína tiež čínsky ( ale európska výroba ) LingLong Sport Master. Je možné, že sa čínske pneumatiky tak zlepšili ?
Horšie výsledky dosiahli prémiové pneumatiky Pirelli P Zero PZ4 a skončili len na 16. mieste. Predbehli ich aj Nexen, Laufenn alebo Maxxis. Na posledných dvoch miestach sa umiestnili letné pneumatiky strednej triedy Yokohama a Firestone, čo nie je veľmi dobrá vizitka pre strednú kategóriu pneumatík.

Testy na mokru mali štyri podkategórie a len v jednej zvíťazila prémiová pneumatika – pri jazde na mokrej trati. Tu zvíťazil Bridgestone Potenza Sport. V ostatných podkategóriách zvíťazili pneumatiky strednej kategórie:
Ovládateľnosť ( odozva na riadenie - merala sa najvyššia priemerná rýchlosť ) - Falken Ziex ZE 320
Brzdenie ( z 80km/h do státia ) – Hankook Ventus evo K137
Aquaplaning priamy ( najvyššia plávajúca rýchlosť – pri ktorej má pneumatika ešte kontakt s vozovkou ) - Giti Tire Gitisport S2
Prvenstvá v meraných parametroch
Na suchej vozovke to už bolo skôr o prémiových pneumatikách, ale aj tam im jedno víťazstvo uchmatol Hankook. Lenže Hankook už berieme skôr ako prémiovú pneumatiku a preto ju už nebudeme radiť do strednej kategórie.
Ovládateľnosť ( odozva na riadenie - merala sa najvyššia priemerná rýchlosť ) - Hankook Ventus EVO K137
Brzdenie ( zo 100km/h do státia ) – Bridgestone Potenza Sport
Najnižšiu hlučnosť predviedol GoodYear Eagle F1 Asymmetric 6 , nasledovaný pneumatikami Nexen, Maxxis, Falken a LingLong.
Pri meraní kilometrového výkonu – koľko kilometrov by mohla pneumatika najazdiť – sa v plnej kráse predviedli prémiové pneumatiky.
Goodyear kraľoval so svojimi 54.000 km a Michelin ho nasledoval s 52.000 km. Ku 50.000km sa priblížili ešte Continental a Bridgestone so svojimi cca 46.000 kilometrami.
Čínske letné pneumatiky LingLong a Sailun tu ukázali svoju slabinu keď nedosiahli ani polovicu kilometrov oproti GoodYear alebo Michelin.

Prémiové pneumatiky podávali v teste vyvážené výkony, ktoré ich nakoniec posunuli na prvé miesta. Ak ste sa však rozhodli ušetriť na pneumatikách a risknete, že po dvoch sezónach ich asi budete musieť vymeniť, môžete siahnuť aj po čínskych pneumatikách Sailun, ktoré podali solídny výkon.
Mohli by sme napísať, že nás Hankook prekvapil, keď sa jeho novinka dostala hneď v prvom teste medzi prémiové pneumatiky, ale si je to zbytočné. Hankook by podľa výkonov, ktoré podáva už niekoľko rokov, mal patriť do prémiovej kategórie a tak mu pozícia, ktorú si vybojoval, právom patrí.
Kúpili ste už nové letné pneumatiky na túto sezónu?
V našom e-shope nájdete širokú ponuku rôznych letných pneumatík, zimných pneumatík a celoročných pneumatík, od klasických až po ozajstné off-road pneumatiky, s ktorými si na netradičných terénoch môžete dovoliť oveľa viac ako s bežnými pneumatikami.
Radi Vám poradíme pri výbere pneumatík aj v našej kamennej predajni a pneumatiky si viete prezuť v našom pneuservise.
Navštívte nás v Košiciach na Popradskej ulici (benzínová pumpa ORLEN) alebo zavolajte na telefónne čísla:
+421 (0) 55 78 99 273, +421 (0) 905 606 842