Poradie | Pneumatika | Sucho manévrovanie [Km/h] | Sucho brzdenie [m] | Mokro manévrovanie [Km/h] | Mokro brzdenie [m] | Aquaplaning rovno [Km/h] | Aquaplaning zákruta [m/s2] | Hlasitosť [dB] | Opotrebenie [km] | Valivý odpor [asd] |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. miesto | Hankook iON evo | 92.8 | 33.6 | 74.4 | 39.6 | 74.8 | 2.97 | 70.2 | 43120 | 6.81 |
2. miesto | Continental Premium Contact 7 | 91.9 | 34.5 | 74.1 | 39.4 | 69.3 | 2.74 | 72.1 | 40890 | 7.66 |
3. miesto | Goodyear Efficient Grip 2 SUV | 91.1 | 35.9 | 72.9 | 42.2 | 71.5 | 2.84 | 69.9 | 49050 | 7.15 |
4. miesto | Michelin Primacy 4+ | 90.8 | 35.1 | 70.6 | 43.2 | 65.8 | 2.6 | 71.2 | 44920 | 6.51 |
5. miesto | Falken e.Ziex | 90.2 | 35.7 | 69.3 | 45.6 | 72.6 | 2.84 | 70.9 | 36790 | 5.86 |
6. miesto | Firestone Roadhawk 2 | 90.4 | 36.6 | 72 | 41.8 | 80.1 | 3.02 | 72 | 28510 | 7.33 |
7. miesto | Yokohama BluEarth-XT | 90.5 | 36.6 | 71.5 | 44.9 | 63.7 | 2.58 | 68.7 | 30280 | 7.58 |
8. miesto | Goodride Solmax 1 | 88.2 | 37.8 | 68.4 | 48.7 | 67.5 | 2.85 | 70.3 | 31030 | 7.2 |
Testovanie prebiehalo na vozidle Hyundai Kona EV.
Pričom pneumatiky boli podrobené testom ovládateľnosti na mokrej a suchej vozovke, brzdným testom a testom odolnosti voči akvaplaningu. Okrem toho publikácia merala valivý odpor a vykonala test dojazdu, aby zistila reálny vplyv na dojazd vozidla. Výsledky ukázali, že v extrémnych prípadoch môže výber pneumatík ovplyvniť dojazd vozidla až o 70 kilometrov (43 míľ).
Jedným z najzaujímavejších zistení bolo, že pneumatika Hankook iON evo, špeciálne navrhnutá pre elektromobily, si nárokovala celkové víťazstvo, ale štandardné pneumatiky od spoločností Continental a Goodyear skončili tesne za ňou. To naznačuje, že rozdiel medzi špecializovanými pneumatikami pre elektromobily a vysokokvalitnými štandardnými pneumatikami je minimálny, pokiaľ ide o vyváženie potrieb bezpečnosti a účinnosti.

Testovanie na suchej vozovke.
Hankook iON evo dosiahol najkratšiu brzdnú dráhu na suchej vozovke s 33,6 metrami, pričom Continental bol tesne za ním s 34,5 metrami. Goodride Solmax 1 potreboval výrazne dlhšiu vzdialenosť, až 37,8 metra, čo ukazuje bezpečnostný rozdiel medzi prémiovými a lacnejšími možnosťami.

V teste ovládateľnosti na suchej vozovke bol najlepší Hankook s priemernou rýchlosťou 92,8 km/h, nasledovaný Continentalom s 91,9 km/h a Goodyearom s 91,1 km/h. Goodride opäť skončil posledný s 88,2 km/h, čo potvrdzuje jeho obmedzené schopnosti pri prejazde zákrut.

Testovanie na mokrej vozovke.
Na mokrej vozovke sa na prvé miesto dostal Continental s brzdnou dráhou 39,4 metra, tesne pred Hankookom s 39,6 metrami. Rozdiel oproti poslednému Goodride sa zvýšil na 48,7 metra, čo predstavuje 23% nárast, ktorý môže byť kritický v núdzových situáciách.

V teste ovládateľnosti na mokrej vozovke bol najlepší Hankook s rýchlosťou 74,4 km/h, tesne pred Continentalom s 74,1 km/h. Goodyear si udržal tretiu pozíciu, zatiaľ čo Falken e.Ziex klesol na predposledné miesto napriek svojmu špecifickému dizajnu pre elektromobily.

Jazda na mokrej vozovke a komfort:
- Kruhová jazda na mokre: Najrýchlejší bol Hankook (12.45 s), nasledovaný Continentalom a Yokohamou. Najpomalší bol Goodride (13.03 s).
- Odolnosť voči aquaplaningu (priama): Najlepšie si viedol Firestone (80.1 km/h), druhý bol Hankook (74.8 km/h). Yokohama stratila priľnavosť najskôr (63.7 km/h).
- Odolnosť voči aquaplaningu (v zákrutách): Opäť dominoval Firestone (3.02 m/s²), tesne za ním bol Hankook. Yokohama mala naďalej problémy s odvodom vody.
- Hlučnosť: Najtichšia bola Yokohama (68.7 dB). Najhlučnejšie boli Continental a Firestone (nad 72 dB).
- Subjektívny komfort: Najlepšie hodnotenie získal Goodyear (8 bodov). Väčšina prémiových značiek (Hankook, Continental, Michelin, Falken) získala 7 bodov. Goodride mal výrazne nižšie hodnotenie (5 bodov).