Načítavam

2025 AutoBild Test EV letných pneumatík 215/55R18

PoradiePneumatikaSucho manévrovanie [Km/h]Sucho brzdenie [m]Mokro manévrovanie [Km/h]Mokro brzdenie [m]Aquaplaning rovno [Km/h]Aquaplaning zákruta [m/s2]Hlasitosť [dB]Opotrebenie [km]Valivý odpor [asd]
1. miestoHankook iON evo92.833.674.439.674.82.9770.2431206.81
2. miestoContinental Premium Contact 791.934.574.139.469.32.7472.1408907.66
3. miestoGoodyear Efficient Grip 2 SUV91.135.972.942.271.52.8469.9490507.15
4. miestoMichelin Primacy 4+90.835.170.643.265.82.671.2449206.51
5. miestoFalken e.Ziex90.235.769.345.672.62.8470.9367905.86
6. miestoFirestone Roadhawk 290.436.67241.880.13.0272285107.33
7. miestoYokohama BluEarth-XT90.536.671.544.963.72.5868.7302807.58
8. miestoGoodride Solmax 188.237.868.448.767.52.8570.3310307.2

Testovanie prebiehalo na vozidle Hyundai Kona EV.

Pričom pneumatiky boli podrobené testom ovládateľnosti na mokrej a suchej vozovke, brzdným testom a testom odolnosti voči akvaplaningu. Okrem toho publikácia merala valivý odpor a vykonala test dojazdu, aby zistila reálny vplyv na dojazd vozidla. Výsledky ukázali, že v extrémnych prípadoch môže výber pneumatík ovplyvniť dojazd vozidla až o 70 kilometrov (43 míľ).

Jedným z najzaujímavejších zistení bolo, že pneumatika Hankook iON evo, špeciálne navrhnutá pre elektromobily, si nárokovala celkové víťazstvo, ale štandardné pneumatiky od spoločností Continental a Goodyear skončili tesne za ňou. To naznačuje, že rozdiel medzi špecializovanými pneumatikami pre elektromobily a vysokokvalitnými štandardnými pneumatikami je minimálny, pokiaľ ide o vyváženie potrieb bezpečnosti a účinnosti.

2025-ev-test.jpg

Testovanie na suchej vozovke.

Hankook iON evo dosiahol najkratšiu brzdnú dráhu na suchej vozovke s 33,6 metrami, pričom Continental bol tesne za ním s 34,5 metrami. Goodride Solmax 1 potreboval výrazne dlhšiu vzdialenosť, až 37,8 metra, čo ukazuje bezpečnostný rozdiel medzi prémiovými a lacnejšími možnosťami.

dry-braking.png

V teste ovládateľnosti na suchej vozovke bol najlepší Hankook s priemernou rýchlosťou 92,8 km/h, nasledovaný Continentalom s 91,9 km/h a Goodyearom s 91,1 km/h. Goodride opäť skončil posledný s 88,2 km/h, čo potvrdzuje jeho obmedzené schopnosti pri prejazde zákrut.

dry-handling.png

Testovanie na mokrej vozovke.

Na mokrej vozovke sa na prvé miesto dostal Continental s brzdnou dráhou 39,4 metra, tesne pred Hankookom s 39,6 metrami. Rozdiel oproti poslednému Goodride sa zvýšil na 48,7 metra, čo predstavuje 23% nárast, ktorý môže byť kritický v núdzových situáciách.

wet-braking.png

V teste ovládateľnosti na mokrej vozovke bol najlepší Hankook s rýchlosťou 74,4 km/h, tesne pred Continentalom s 74,1 km/h. Goodyear si udržal tretiu pozíciu, zatiaľ čo Falken e.Ziex klesol na predposledné miesto napriek svojmu špecifickému dizajnu pre elektromobily.

wet-handling.png

Jazda na mokrej vozovke a komfort:

  • Kruhová jazda na mokre: Najrýchlejší bol Hankook (12.45 s), nasledovaný Continentalom a Yokohamou. Najpomalší bol Goodride (13.03 s).
  • Odolnosť voči aquaplaningu (priama): Najlepšie si viedol Firestone (80.1 km/h), druhý bol Hankook (74.8 km/h). Yokohama stratila priľnavosť najskôr (63.7 km/h).
  • Odolnosť voči aquaplaningu (v zákrutách): Opäť dominoval Firestone (3.02 m/s²), tesne za ním bol Hankook. Yokohama mala naďalej problémy s odvodom vody.
  • Hlučnosť: Najtichšia bola Yokohama (68.7 dB). Najhlučnejšie boli Continental a Firestone (nad 72 dB).
  • Subjektívny komfort: Najlepšie hodnotenie získal Goodyear (8 bodov). Väčšina prémiových značiek (Hankook, Continental, Michelin, Falken) získala 7 bodov. Goodride mal výrazne nižšie hodnotenie (5 bodov).