Poradie | Pneumatika | Sucho brzdenie [m] | Mokro brzdenie [m] | Aquaplaning rovno [Km/h] | Aquaplaning zákruta [m/s2] | Hlasitosť [dB] | Valivý odpor [asd] |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. miesto | Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 | 33.3 | 43.3 | 75.9 | 11.13 | 68 | 8.35 |
2. miesto | Continental Premium Contact 7 | 33.6 | 41.8 | 73.2 | 11.52 | 70 | 8.25 |
3. miesto | Bridgestone Potenza Sport | 33 | 42.5 | 73.7 | 11.11 | 70 | 10.15 |
4. miesto | Michelin Pilot Sport 5 | 33.5 | 44.4 | 75.7 | 11.2 | 71 | 8.85 |
5. miesto | Pirelli P Zero (PZ4 S.C.) | 33.9 | 45.2 | 73 | 11.18 | 69 | 8.6 |
6. miesto | Vredestein Ultrac Pro | 35 | 47.3 | 76.6 | 11.71 | 68 | 8.85 |
7. miesto | Triangle Effe X Sport TH202 | 36.1 | 52 | 74.7 | 11.93 | 69 | 9.05 |
8. miesto | Mastersteel Super Sport 2 | 36.9 | 52.7 | 70.8 | 12.58 | 67 | 7.35 |
Test letných pneumatík 2025:
Už dávno nie sú všetky pneumatiky rovnako dobré. Rozdiely v nákladoch od cenového trháku po prémiové pneumatiky sú obrovské, rovnako ako rozdiely v účinnosti a udržateľnosti dezénov. Túto sezónu dôkladne preskúmame desať aktuálnych UHP pneumatík (tu sú kritériá testu pneumatík AUTO ZEITUNG), počnúc dvoma skutočnými cenovými trhákmi z Číny, Mastersteel Super Sport 2 a Triangle EffeXSport TH202, cez kvalitné pneumatiky s férovou cenou Falken Azenis FK520, Toyo Proxes Sport 2 a Vredestein Ultrac Pro až po drahé prémiové produkty Bridgestone Potenza Sport, Continental PremiumContact 7, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, Michelin Pilot Sport 5 a Pirelli P Zero. Striktne vzaté, pneumatiky od Continentalu nepatria nevyhnutne do segmentu UHP, ale boli navrhnuté ako pneumatiky pre cestovanie. Avšak v našom teste letných pneumatík 2024 (tu sú všetky výsledky) predviedli taký silný výkon a ukázali toľko dynamiky, že by sa mali presadiť aj v tomto prostredí.
Brzdenie na mokrom asfalte:
Aké presné je toto hodnotenie, podčiarkuje Continental PremiumContact 7 počas nášho testu letných pneumatík 2025 na mokrom asfalte: Aj v konkurencii UHP konkurencie s 41,8 m označuje najkratšiu brzdnú dráhu (toto je orientačný vzorec na výpočet) zo 100 km/h a zaujme svojou predvídateľnou a bezpečnou ovládateľnosťou. Tým dosahuje v kapitole mokra rovnaký počet bodov ako Bridgestone, ktorý tejto disciplíne roky dominuje. Japonec brzdí o niečo horšie, ale ponúka ešte väčšiu bočnú oporu a športovejšiu charakteristiku. S odstupom len jedného bodu nasleduje Goodyear, ktorý dokáže najrýchlejšie prejsť handlingový okruh a taktiež dosahuje silné brzdné spomalenie. Tým sa títo traja kandidáti už trochu odlišujú od poľa, zatiaľ čo dve čínske značky odhaľujú výrazné slabosti. Najmä Mastersteel, ktorý bol v čase nákupu najlacnejšou pneumatikou tejto špecifikácie na trhu, zlyháva vo všetkých disciplínach a v teste letných pneumatík 2025 sa neustále drží na chvoste. Len pri testovaní bŕzd má o 10,9 m dlhšiu dráhu do zastavenia ako Conti – čo zodpovedá zvyškovej rýchlosti viac ako 45 km/h. Aj Triangle EffeXSport TH202 sklamal s celkovou brzdnou dráhou 52 m, ale inak sa z toho dostal pomerne úctyhodne. Napriek tomu: v daždi nie je ani on dobrou voľbou.

Na mokrej vozovke presvedčia Bridgestone, Continental a Goodyear: Vynikajúca priľnavosť pneumatík Bridgestone Potenza Sport za mokra, ako aj pneumatík Continental a Goodyear, je zrejmá najmä z rozdielu oproti dezénom pneumatík Michelin a Pirelli P Zero, ktoré síce samostatne dosahujú dobré výsledky, ale nedosahujú úroveň špičkovej skupiny. Pneumatiky Falken, Toyo a Vredestein vykazujú zjavne menšiu priľnavosť za mokra, čo má za následok najmä dlhšie brzdné dráhy v priamom porovnaní. V ochrane proti aquaplaningu (ako predchádzať nehodám spôsobeným aquaplaningom) však pneumatika Vredestein dosahuje dokonca najlepší výsledok. Počas jazdných testov na suchej trati potom preberá vedenie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 a ohromuje svojim absolútne bezchybným správaním aj v extrémnych situáciách. Okrem toho je silný pri brzdení a vyniká slušným komfortom odvaľovania. Pneumatika Continental prirodzene pridáva ešte niečo navyše a odvaľuje sa najhladšie. Pretože presviedča silnými výsledkami aj na suchom asfalte, drží sa Goodyearu na päty.

Porovnanie
Michelin sa doťahuje a zaisťuje si na suchu tretie miesto v teste letných pneumatík 2025. Nasleduje Pirelli, ktorého valivý odpor sa po poslednej úprave zlepšil. Bridgestone, na druhej strane, dosahuje najkratšiu brzdnú dráhu a prezentuje sa ako výrazne športový. Táto charakteristika však obmedzuje komfort a z hľadiska energetickej účinnosti pneumatika nesie červený lampáš. Toyo Proxes Sport 2 je bodovo vyrovnaný na suchu a ohromuje svojou agilitou, ktorá mu zaisťuje najrýchlejší čas na kolo. Falken Azenis FK520 a Vredestein sa držia statočne, ale nevynikajú. To, že nízka cena (ako