Poradie | Pneumatika | Sucho brzdenie [m] | Aquaplaning rovno [Km/h] | Aquaplaning zákruta [m/s2] | Hlasitosť [dB] | Výdrž [mg/km/t] |
---|---|---|---|---|---|---|
1. miesto | Continental SportContact 7 | 35.2 | 79.6 | 2.9 | 72.3 | 63.4 |
2. miesto | Bridgestone Potenza Sport | 34.9 | 78.9 | 3.1 | 73.8 | 63.8 |
3. miesto | Michelin Pilot Sport 5 | 35.5 | 79.9 | 3 | 73.1 | 56.1 |
4. miesto | Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 | 35.5 | 79.4 | 3.1 | 71.2 | 74.2 |
5. miesto | Vredestein Ultrac Pro | 36.6 | 79.1 | 3 | 71.8 | 75.5 |
6. miesto | Yokohama Advan Sport V107 | 34.8 | 75.9 | 2.9 | 72.9 | 95 |
7. miesto | Firestone Firehawk Sport | 35.9 | 77.5 | 2.8 | 72.3 | 81.1 |
8. miesto | Falken Azenis FK520 | 35.8 | 78.7 | 2.8 | 71.7 | 61.9 |
9. miesto | Dunlop Sport Maxx RT2 | 37.3 | 81.2 | 3.5 | 72.8 | 91 |
10. miesto | Nexen N Fera Sport | 36.5 | 78.3 | 3 | 71.3 | 74.7 |
11. miesto | Toyo Proxes Sport 2 | 35.4 | 78 | 3 | 72.4 | 85.9 |
12. miesto | Ceat SportDrive 2 | 37.2 | 76 | 2.9 | 71.5 | 80.5 |
13. miesto | Kumho Ecsta PS71 | 34.8 | 83.7 | 3 | 73.6 | 85.7 |
14. miesto | Nokian Tyres Powerproof 1 | 37.8 | 79.1 | 3.2 | 72.4 | 67.7 |
15. miesto | Giti GitiSport S2 | 39.4 | 82.6 | 3.4 | 72 | 97.7 |
Veľký rozsah cien a výkonu:
Pekné disky a široké pneumatiky môžu opticky výrazne vylepšiť auto – to vie nielen tuningová scéna. Pre kompaktnú triedu sú tu 18-palcové kolesá s pneumatikami rozmeru 225/40. Okrem optického zisku výrobcovia pneumatík sľubujú aj dobrý výkon a propagujú pneumatiky ako „športové pneumatiky“, ktoré majú ponúkať nadpriemerne dobrú priľnavosť a sú dokonca schválené do rýchlosti 300 km/h (index rýchlosti Y) resp. 270 km/h (index rýchlosti W). ADAC preveril, či pneumatiky skutočne dokážu presvedčiť, a otestoval 18 pneumatík v rozmere 225/40 R 18. Rozsah siahal od prémiových výrobcov po lacné pneumatiky, preto sa ceny líšia. Medzi najlacnejšími a najdrahšími pneumatikami je rozdiel celých 280 eur za sadu. Veľký rozptyl je aj vo výkone: Zriedka bol rozsah medzi najlepšími a najhoršími modelmi pneumatík taký veľký ako pri tomto teste. Mnoho pneumatík si viedlo dobre, ale tri sa neodporúčajú. Jeden z nich dokonca úplne zlyhal.

11 z 18 letných pneumatík je dobrých.
Veľmi potešujúce je, že veľké množstvo pneumatík je vysoko odporúčaných: celkovo bolo 11 z 18 pneumatík ohodnotených ako "dobré".
Po prvýkrát sa dvom modelom podarilo dosiahnuť v kapitole bezpečnosť jazdy veľmi dobré hodnotenie (obe 1,5): víťazovi testu Continental SportContact 7 a Bridgestone Potenza Sport.
Spolu s environmentálnym hodnotením (30 percentný podiel na celkovom hodnotení) dosahuje Conti celkové hodnotenie 1,8 a Bridgestone 1,9. Obe pneumatiky podávajú vynikajúci výkon na suchej vozovke. Sú prekvapivo priľnavé, jazdia sa extrémne presne a sú absolútne bezpečné aj pri kritických jazdných manévroch. Podobne je to aj na mokrej vozovke: Vybavené pneumatikami Conti a Bridgestone, testovacie vozidlo obchádza mokrú dráhu takmer s ľahkosťou.
Veľmi presvedčivé sú aj Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 a Michelin Pilot Sport 5. Obe pneumatiky si tiež vyslúžili jednotku pred desatinnou čiarkou (obe 1,9). Michelin predovšetkým preto, že spomedzi dobrých pneumatík dosiahol najlepšie výsledky v environmentálnej bilancii a patrí k špičke v opotrebovaní a kilometrovom výkone.
Týchto ďalších sedem pneumatík je tiež „dobrých“, a preto sa veľmi odporúčajú: Vredestein Ultrac Pro, Yokohama Advan Sport V107, Firestone Firehawk Sport, Falken Azenis FK520, Nexen N Fera Sport, Dunlop Sport Maxx RT2 a Toyo Proxes Sport 2.
Odporúčané: Štyri pneumatiky v strednej triede.
V strednej triede s hodnotením „uspokojivé“ sú štyri pneumatiky. Podľa názoru ADAC sú odporúčané, ale v bezpečnosti jazdy a čiastočne aj v environmentálnej bilancii sa nemôžu vyrovnať špičkovým pneumatikám. Tu sa oplatí pozrieť sa na jednotlivé hodnotenia a zamerať sa na osobné preferencie. Napríklad Ceat SportDrive má slabé stránky na mokrej vozovke, ale je dobrý na suchu, Kumho Ecsta PS71 dobre drží na mokre, ale na suchej vozovke a pri predpokladanom kilometrovom výkone nie je dokonalý. Aj Nokian Tyres Powerproof 1 sa dobre správa na mokre, ale s pribúdajúcim teplom sa výrazne zhoršuje a na suchu sa jazdí nepresne. Giti GitiSport S2 má najväčší deficit na mokrej vozovke a vykazuje aj zvýšené opotrebovanie: S 33 600 kilometrami životnosti má najkratšiu životnosť.