Načítavam

2024 Auto Motor und Sport Test letných pneumatík 235/55R18

Výsledky testu pneumatík
PoradiePneumatikaSucho manévrovanie [Km/h]Sucho brzdenie [m]Mokro manévrovanie [Km/h]Mokro brzdenie [m]Aquaplaning rovno [Km/h]Aquaplaning zákruta [m/sec2]Hlasitosť [dB]Valivý odpor [kg/t]
1. miestoContinental PremiumContact 793.834.175.527.973.58.2573.27.7
2. miestoHankook Ventus S1 evo 3 SUV93.736.174.228.9746.6170.36.9
3. miestoVredestein Ultrac92.635.775.128.777.58.5870.17.1
4. miestoBridgestone Turanza 693.536.473.329.975.28.4270.56.6
5. miestoGoodyear EfficientGrip Performance 2 SUV9336.673.730.375.18.869.36.9
6. miestoMaxxis Victra Sport VS5 SUV93.536.174.231.177.28.5171.49.1
7. miestoFalken Azenis FK52093.735.273.830.177.98.3270.97.5
8. miestoMichelin Primacy 4+92.635.573.13168.66.4270.56.6

Zdroj

Podmienky na suchom povrchu:

Ako sme už mnohokrát videli, Continental PremiumContact 7 mal výrazný náskok v brzdení na suchu. Hoci Goodyear bol v brzdení na suchu posledný, má tiež najvyššiu počiatočnú hĺbku dezénu, čo tento test ovplyvňuje.

Dry-Braking.png

Continental bol tiež najrýchlejší na kole s ovládateľnosťou na suchu.

Dry-handling.png

Podmienky na mokrom povrchu:

Prekvapivo bol Continental opäť na čele v brzdení na mokrej vozovke.

Wet-Braking.png

Continental tiež viedol v ovládateľnosti na mokrej vozovke a v testoch priľnavosti na mokrom kruhu.

Wet-Handling.png
Wet-Circle.png

Test akvaplaningu, ktorý overuje schopnosť pneumatiky odvádzať vodu, ukázal, že Falken, Vredestein a Goodyear si počínali veľmi dobre v hlbšej vode. To naznačuje, že tieto pneumatiky majú efektívny dezén, ktorý minimalizuje riziko akvaplaningu.

Straight-aqua.png
Curved-aquaplaning.png

Celkový dojem:

Testy Auto Motor und Sport kladú dôraz na komplexné hodnotenie pneumatík, ktoré zahŕňa nielen výkon v extrémnych podmienkach, ale aj komfort a environmentálne aspekty. To pomáha vodičom získať ucelený obraz o kvalitách jednotlivých pneumatík a vybrať si tie, ktoré najlepšie vyhovujú ich potrebám.